Кажете сбогом на акнето, причинено от стрес Съвети за намаляване на петната, причинени от стрес

Стресът може да причини или отключи пъпки и акне

Кожата ни е отражение на нашето физическо и умствено здраве. Когато сме стресирани, такава е и кожата ни, а този стрес може да предизвика появата на пъпки и акне. Специалистите имат леки различия по отношение на причините за това стресът да предизвиква акне. Можете да научите повече за това в акне и стрес.

Но това, за което всички са на едно мнение, е, че по-малкото стрес е полезен за тялото, ума и кожата.
Тази статия представя 10 стъпки, които може да опитате, за да намалите стреса и помогнете на предразположената си към акне кожа.

Релаксацията може да спомогне за успокояване на предразположената към акне кожа
Предпоставки

Когато стресът се понижава, качеството на живот се повишава

По-спокойният живот има много положителни предимства. Знаете ли например, че приблизително 20 минути релаксация могат да ускорят заздравяването на раничките.1 Релаксацията стимулира възстановяването и спомага за намаляване на болката.

Но какво имаме предвид, когато говорим за „релаксация“? Тя е нещо индивидуално и представата за релаксация на един може да се различава от тази на друг. Някои от нас намират за успокояващо слушането на музика, а други се нуждаят от пълна тишина, за да се отпуснат.

Чай и хубава книга – въплъщение на релаксацията за мнозина

Вероятно би било от полза да разграничим физическата, емоционалната и познавателната релаксация:

  • Физическа релаксация означава, че напрежението на мускулите намалява, кръвното налягане и сърдечният ритъм се понижават, а дишането се забавя.
  • Емоционална релаксация е успокояващо усещане за благополучие, вътрешен мир и спокойствие
  • Познавателна релаксация е налице тогава, когато „надвиете“ мисловните процеси, които захранват безпокойството, така че да се почувствате по-малко стресирани и по-здраво стъпили на краката си.

Стресът се появява тогава, когато някоя от трите е извън равновесие. Разбира се, че стресът невинаги е нещо лошо.  Той е част от живота. Един атлет например не би постигнал целите си в състояние на физическа релаксация, а в определени ситуации познавателният стрес също може да бъде стимулиращ за някои хора. Но постоянният, всекидневен стрес е нездравословен. Важно е да откриете коя комбинация от физическа, емоционална и познавателна релаксация работи лично за вас и да се опитате да достигате това състояние по-често.

Техники за релаксация

Намерете баланса: 10 съвета за овладяване на стреса

Стресът намалява, когато тялото, умът и духът са в хармония

1. Твърде взискателни ли сте към себе си?

Как виждате себе си? Имате ли нереалистични очаквания за това как ви виждат останалите? Това може да са доста адекватни въпроси, които трябва да си зададете, за да се уверите, че не сте твърде взискателни към себе си. Мнозина обвиняват медиите за това, че поставят нереалистични цели за красота. Стресиращо е постоянно да имаш усещането, че се проваляш в преследването на тези цели – особено ако кожата ти е предразположена към акне. Можете да откриете повече за психологическото влияние на акнето тук.

Опитайте се редовно да напомняте на себе си, че никой не е съвършен. Фокусирайте се върху силните си страни, радвайте се на положителните си страни и се старайте да не мислите постоянно за отрицателните.  Тази важна стъпка може да ви помогне да се почувствате по щастливи със себе си, по-комфортно с останалите и да намали риска да получите акне заради стрес.

2. Медитация

Много хора намират, че медитацията е отговорът на познавателния стрес в ежедневието. Думата „медитация“ идва от латинското „meditatio“, което означава „мисля“ или „потънал съм в мисли“. Медитацията се състои в това да „изключиш“, да се вслушаш в себе си и да се фокусираш върху тялото си и най-вече върху дишането. Важно е да медитирате на място, където се чувствате наистина комфортно, в спокойна и тиха обстановка.

Приложението „Headspace: Guided Meditation“ може да ви помогне да забравите за стреса и напрежението в ежедневието за няколко минути всеки ден и да намали акнето, причинено от стрес.

3. Автогенни тренировки

Автогенните тренировки представляват техника, която ви позволява да контролирате дишането и сърдечния си ритъм и да релаксирате тялото чрез устни команди. Понякога сравнявани с хипноза, те включват серия от шест упражнения, чието овладяване отнема време, практика и отдаденост, но веднъж усвоени, те могат да са ефективен начин за постигане на дълбока релаксация, контрол над хроничния стрес и избягване на петната по кожата, причинени от стрес.

 

 

4. Йога

Йогата е здравословна комбинация от покой и движение, която може да окаже положителен и успокояващ ефект върху физическото и умственото благосъстояние. Тя може да бъде полезна и за кожата ви. Само няколко йога упражнения дневно могат да постигнат изумителни резултати, а много остават верни на тази техника до края на живота си.

5. Спете достатъчно

Всеки, който се е чувствал унил и раздразнителен след безсънна нощ, знае колко важен е добрият сън за релаксацията и баланса. Кожата ви също се нуждае от сън, за да се възстанови и регенерира. Проучвания са установили, че недостатъчният сън може да благоприятства възпалението – една от причините за акнето.1

От точно колко сън се нуждаете е нещо индивидуално, но между шест и осем часа обикновено се считат за оптимални. Ето няколко предложения, които ще ви помогнат да заспите бързо и дълбоко:

  • Уверете се, че спалнята ви е напълно тъмна
  • Идеалната температура е между 15 °C и 18 °C
  • Ползвайте спалнята само за сън – не работете, не гледайте телевизия и не играйте компютърни игри в същата стая

6. Опитайте се да бъдете по-спокойни по-отношение на работата си

Светът, в който работим, става все по-забързан и сложен. От нас се очаква да изпълняваме повече задачи за по-малко време, а напрежението от това да сме винаги „на линия“ може да е значително. Това кара някои да се чувстват нещастни, разстроени и стресирани и може да предизвика появата на петна по кожата заради стрес. Старайте се да играете отлично професионалната си роля, без да допускате стресът да ви повали. Ключът към максималната продуктивност и минималния стрес е да планирате деня си, така че да имате структура, която да следвате, и да знаете кога какво трябва да свършите. Постарайте се да си давате кратки почивки през целия ден.

7. Поглезете се с ден, посветен на уелнес процедури

Открийте успокояващ ритуал, който ви помага да намалите стреса и да се поглезите винаги когато напрежението ви идва в повече. Това може да е отпускаща вана с маска за лице, последвана от ритуал за грижа, ежемесечно посещение на спа център, сауна или термални бани или редовни масажи. Каквото и да изберете, дайте време на тялото и ума си да се насладят на момента. Това ще ви помогне да се освободите от напрежението, да се заредите с нови сили и да избегнете появата на акне, предизвикано от стрес.

8. Бъдете във форма

Всички знаем колко добре се чувстваме след дълга разходка или бягане на свеж въздух – умът ни е буден, тялото ни се чувства живо, а кожата ни изглежда свежа и сияйна. Но упражненията не са само за тялото – те подобряват и настроението ни, като стимулират освобождаването на хормони на щастието, които създават чувство на спокойствие и повишават самочувствието. Можете да прочетете повече за това в акне и спорт.

Създадена от учени, работещи в областта на спорта, от Института за човешки постижения на Орландо във Флорида, „7-минутната тренировка“ се състои от 12 фитнес упражнения за цялото тяло. Тя е високо интензивна и лесно можете да я направите вкъщи. Онлайн ще откриете повече за нея, както и различни приложения, които ще ви инструктират как да я изпълните.

9. Здравословна диета

Здравословната диета може да помогне на тялото ви да се справи по-успешно със стреса. Какво тогава трябва да съдържа менюто ни? Богати на хранителни вещества, балансирани и естествени храни и изобилие от сурови и пресни селскостопански продукти. Те набавят витамините и минералите, които са така важни през периодите на стрес. Кафето, чаят, захарта и енергийните напитки имат обратен ефект, тъй като по-скоро стимулират тялото, отколкото да му помагат да се отпусне.

Здравословното хранене е особено важно за хората с акне. Можете да научите повече в Акне и диета: фактите и Как да променя диетата си, за да помогна на кожата си?

10. Баланс между работата и личния живот

Балансът между работата и личния живот отразява взаимовръзката между професионалния и личния ви свят – тя трябва да е възможно най-балансирана. В краткосрочен план може да не е проблем да пренебрегнете единия или другия, но в дългосрочен план дисбалансът води до неудовлетворение и стрес. Начинът, по който управлявате времето, често е изключително важен фактор, затова се старайте да не се увличате с неща, които губят времето ви – прегледът на социалните медии, актуализирането на публикации и сърфирането в интернет са все дейности, които отнемат по-дълго, отколкото предполагате. Опитайте да си поставите ясни приоритети. Това ще ви помогне да отсеете важните от по-маловажните неща.

Можем ли да помогнем? Вашият личен инструктор по грижа за кожата ще бъде насреща винаги когато ви потрябва. Просто изтеглете, регистрирайте се и се присъединете към приложението.

*The Effects of Relaxation Before or After Skin Damage on Skin Barrier Recovery: A Preliminary Study, Robinson, Hayley MSc; Jarrett, Paul FRCP, FRACP; Broadbent, Elizabeth PhD, Psychosomatic Medicine: October 2015 - Volume 77 - Issue 8 - p 844–852